21.

braci

Zdjęcie z osobistego archiwum, a na nim autorka bloga, od prawej Brat nr 1, zaś od lewej Brat nr 2. Widać, że obaj są młodsi? 😀

Jeszcze w podstawówce oddałabym wszystko za bycie jedynaczką. Nieco później obmyśliłam sobie, że mogłabym mieć starszego brata, bo pewnie miałby fajnych kolegów. Skąd takie myśli w mojej łepetynie? Może to dlatego, że moją rolą było bycie starszą: bardziej odpowiedzialną, pomocną, chroniącą. Pomagałam w lekcjach, odgrzewałam obiad, broniłam przez kolegami, a później zdarzyło mi się być nawet 2 razy na zebraniu, bo rodzice nie mogli się na nich pojawić. Denerwowało mnie to wszystko, moich braci pewnie też, szczególnie porównania do siostry.

Musiało upłynąć trochę lat, żebym zrozumiała pewną rzecz – moi bracia to moi sprzymierzeńcy. Za nic bym ich nie oddała. Może czasami się sprzeczamy, ale są to głównie drobnostki. Brat nr 1 pomaga mi często w sprawach technicznych, a Brat nr 2 pomocny jest przy porządkach i udostępnia mi swoje łóżko, gdy za oknem jest jasno od wyładowań atmosferycznych. Nie trzeba się przytulać, żeby poczuć bliskość związaną z więzami krwi. Ja ją czuję i mam nadzieję, że oni też. (Chociaż pewnie nie mają takich rozmyślań jak ja, toż to faceci 😉 )

Jak Wam się układa z rodzeństwem? 😉

PS sesja nadciąga…

17 uwag do wpisu “21.

  1. W życiu! Jak dla mnie to ty na najmłodszą wyglądasz XD
    Mam wrażenie, że wielu z nas do doceniania rodzeństwa, podobnie jak do zrozumienia, że rodzice to też ludzie, musi po prostu dorosnąć:) Ale dobrze, że to w ogóle się dzieje:)

    Polubienie

  2. Serio oni są młodsi? O.O niesamowicie młodo przy nich wyglądasz! Ale to akurat chyba dobrze. Relacje z rodzeństwem to trudne relacje. I często na pierwszy rzut oka mogą się wydawać bardzo kiepskie,jednak więzów krwi nie da się tak łatwo przekreślić. Często można dowiedzieć się o tym np. w kryzysowej sytuacji. Bo mimo kłótni,nieporozumień zawsze możemy liczyć na swoje rodzeństwo,tak samo jak i oni na nas. Możemy się nawet wyzywać od najgorszych,ale niech KTOŚ by spróbował powiedzieć coś złego o naszym rodzeństwie to… – czy nie tak to działa? No działa w baaaardzo wielu przypadkach. Ale i większość nieporozumień mija z wiekiem. Człowiek dojrzewa i dostrzega dopiero pewne rzeczy,których wcześniej nie doceniał. Pozdrawiam serdecznie.

    Polubienie

  3. ojezu, ja i mój brat, kiedy mieszkaliśmy razem to była ciągła wojna! a zaczęło się układać dopiero, jak wyjechałam za granicę, a on trochę zmądrzał. jest młodszy o 6 lat, będzie w tym roku miał już… 18… kuwa…

    Polubienie

  4. Ja tez zawsze marzyłam o tym żeby być jedynaczka albo mieć starsza siostrę , ale za to mam młodszego brata z którym strasznie mamy podzielone zdania i jest między nami totalna różnica charakterów i myśle ze 5 lat to jest zbyt dużo bo ciężko znaleźć wspólny język.

    Jakie ładne zdjęcie 🙂

    Polubienie

  5. Ja mam siostrę,ale brak u nas prawie różnicy wieku-12 miesięcy,więc ma to swoje plusy i minusy. A brat jest ponad 6 lat młodszy. Różnica niby duża, ale powiem szczerze, że czasem łatwiej dogadać mi się z bratem,niż z siostrą. W ogóle brat to fajna instytucja:)

    Polubienie

  6. Też zawsze chciałam starszego brata, ale nie chodziło mi o jego potencjalnych kolegów, tylko o wspólne wyjazdy na mecze. Byłam pewna, że na pewno lubiłby sport (może nawet by coś zawodowo trenował) i byśmy sobie po całej Polsce jeździli na przeróżne turnieje 😀

    Polubienie

  7. Ty moim zdaniem wyglądasz na najmłodszą 😀 bardzo sympatyczne wrażenie sprawiacie, bracia bardzo do siebie podobni! pomimo różnych fryzur 😉
    ja mam młodszą siostrę, jedną sztukę, i też bym jej za nic nie oddała 😉 rodzeństwo to fantastyczna sprawa!

    Polubienie

  8. Ja chyba takich więzi z rodzeństwem nie mam, choć z wiekiem nasze relacje chyba się poprawiły. A co do Twojego rodzeństwa, zdecydowanie wyglądasz jak młodsza siostra swoich braci 🙂

    Polubienie

  9. Mam tylko młodszą o 3 lata siostrę i starczy 🙂 Niestety nasze charaktery za bardzo się różnią, więc często się kłócimy. Raz na ruski rok dogadamy się jakoś 😀

    Tak patrząc na to zdjęcie wydawało mi się, że ten brat po prawej jest od Ciebie starszy 🙂

    Polubienie

  10. Też mam dwóch młodszych braci i dopóki mieszkaliśmy razem bywało naprawdę fatalnie 🙂 Dziś nasze relacje są o wiele bardziej poważniejsze i dorosłe i staramy się wspierać siebie nawzajem jak tylko możemy 🙂

    Polubienie

Skomentuj

