6.

Nie wiem jak Was, ale mnie jesień chwilami zdecydowanie męczy. W tym roku postanowiłam nie dawać się spadkom nastroju – planuje sobie dużo rzeczy na cały dzień i nie mam czasu na rozmyślanie. Na razie działa 🙂

Jak wspomniałam w poprzedniej notce, odwiedziłam niedawno Poznań i Łódź. Dzisiaj zajmę się pierwszym miastem. W Mieście Doznań wcześniej nie byłam, nie miałam także żadnych oczekiwań – po prostu czekałam na to, że miasto mnie w końcu czymś zaskoczy. Dojechałam tam pociągiem, wyszłam z galerii mieszczącej się przy Dworcu PKP i natknęłam się na mnóstwo pustej przestrzeni. Nie, Poznań nie jest jakimś zadupiem, to ja wyszłam ze złej strony 😉 Miło zaskoczyły mnie słupy sieci trakcyjnej tramwajowej – nie są zwykłe, czasem dopasowują się do miejsca, w którym stoją (pewnie średnio to zrozumiałe, ale naprawdę kocham tramwaje, które w Poznaniu nazywane są bimbami).

Zamieszkałam w Hostelu Jeżyce, który zdecydowanie polecam – dobra cena i dobra jakość. Potem zaczęło się zwiedzanie – Stary Rynek i jego okolice, Park Cytadela, Park Wilsona, Palmiarnia, Jezioro Maltańskiej, Kolejka Parkowa Maltanka i Ostrów Tumski. Co jest moim numerem 1? Ex aequo Kolejka i Ostrów Tumski. Nigdy nie jechałam pociągiem, który jedzie po „wąskich torach” (dla orientacji – normalny rozstaw szyn to 1435 mm, zaś rozstaw szyn Maltanki to zaledwie 600 mm), a kolej kocham, więc to się rozumie samo przez się 😀 Zaś Ostrów Tumski to najstarsza część Poznania. W X wieku zbudowano tam siedzibę pierwszych Piastów. Wszystkie budynki są zadbane, miejsce ma niesamowity klimat. Przy następnej wizycie w tym mieście chciałabym przejść się wszystkimi uliczkami tej części Poznania, na pewno warto.

Jakiś minus wizyty? Sylwia pierwszy raz wypiła prawdziwe espresso 😀 To była chyba najmocniejsza kawa jaką kiedykolwiek piłam, więc mój żołądek zachwycony nie był.

Nie cierpię robić podsumować, nigdy nie wiem, co mam napisać 😉 Może najprościej: czy polecam? Tak. Czy chcę wrócić tu ponownie? Jak najbardziej. Poznań to dobre miasto na weekendowy wypad. A teraz zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć:

SAMSUNG CSC
Rzeźba mi się spodobała^^
SAMSUNG CSC
Koziołki wychodzą z tej strony ratusza.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC
Park Wilsona, hen daleko widać palmiarnię
SAMSUNG CSC
Park Cytadela
SAMSUNG CSC
Palmiarnia
SAMSUNG CSC
Palmiarnia. Wiem, że na tych zdjęciach nie ma palm, ale takie zagęszczenie drzew najlepiej chyba pokazać na zdjęciu 360…
SAMSUNG CSC
Kolejka Maltanka

 

 

12 uwag do wpisu “6.

  1. Poznań jest – spoko. W końcu jest to jeden z większych (nie licząc Gniezna) ośrodków „kultury wyższej”. Mam oczywiście na myśli koncerty… no i lekarze, z którymi mam niestety ostatnio za dużo do czynienia- cóż zdrowie (he he kolano) wymaga zainteresowania i czasu. Rzeźby Pani Abakamowicz to mistrzostwo – są tak dziwne, ale za razem pełne ukrytych znaczeń i metafor- ubóstwiam.
    Pozdrawiam 🙂

    Polubienie

  2. Ja mieszkam w Poznaniu i powiem szczerze, że mam do tego miasta spore zastrzeżenia. O tych rzeczach, które piszesz to z punktu widzenia turysty jak najbardziej warto zobaczyć, wziąć udział itp. Ale jako mieszkaniec, to ja codzienne widzą brudne ulice — nawet te w centrum miasta, które powinny być bardzo reprezentacyjne, dużo ludzi bezdomnych, którzy nawet przeszkadzają w niektórych miejscach jak spożywa się posiłek lub rozmawia z przyjaciółmi. W centrum miasta jest główna ulica, przy której nie mam żadnych sklepów tylko puste lokale do wynajęcia. Jak przyjeżdżają studenci to transport miejski jest wprost nie do przejechania:)
    Wiem narzekam! Ale temu fajnemu miejscu przydało by się trochę zmian, żeby się lepiej żyło.

    Polubienie

  3. Tramwaj w poznaniu – mój brat pomieszkiwał tam przez kilka lat (jak studiował) – podobno nazywali go pestka. Nie wiem skąd to się wzięło… Kilka razy zdarzyło mi się jechać pestką – ciekawie jest wtedy, kiedy jedziesz tunelem i potem wyjeżdżasz już na miasto. Nie pamiętam w którym to miejscu, ale na pewno jechałam.
    Maltanka ❤ I park linowy "pyrland".
    A próbowałaś jedzenia w pyrabarze? Jak nie, to spróbuj następnym razem – jedna z najlepszych i tańszych restauracji w Poznaniu!
    Super zdjęcia!

    Polubienie

Skomentuj

